Hendriks uit Lottum is een internationaal opererende berger die door heel Europa actief is. Het bedrijf, onder leiding van Bart Hendriks en Rolf Speijcken, staat bekend om het moderne multimerkwagenpark waarmee de berging of de repatriëring wordt uitgevoerd. Gezien het internationale werkterrein worden de voertuigen doorgaans rijk uitgerust zodat de chauffeurs onderweg niets tekort komen. Dat is ook bij de nieuwe 770S het geval. De S-cabine, met de vlakke vloer, is van alle gemakken en luxe voorzien om er meerdere dagen probleemloos in door te brengen.

Dieplader van Pavelli

De nieuwe 770S wordt bij Hendriks ingezet als trekker voor een Pavelli-dieplader die speciaal voor recoverywerkzaamheden is gebouwd. Het is een zeer lage dieplader met 17,5 inch-wielen. De rampen zijn uitschuifbaar en de dieplader is verder voorzien van twee lieren en overal luchtaansluitingen om een gestrand voertuig snel te kunnen opladen.

Over de Scania 770S

De 770 pk sterke Scania V8-motor is het topmodel in de recent vernieuwde reeks achtcilinders die Scania ten behoeve van het transport lanceerde. Met een breed uitgelegd maximumkoppel van maar liefst 3.700 Nm vanaf 950 omwentelingen per minuut is het volgens de fabrikant tevens de sterkste standaardmotor die er momenteel in Europa voor een vrachtwagen op de markt is. Het nieuwe blok is bovendien, net als alle andere Scania-motoren, SCR-only gebouwd. Door talloze technische verbeteringen, moet de nieuwe reeks Scania V8-motoren niet alleen krachtiger, maar ook tot 6 procent zuiniger zijn vergeleken bij de vorige serie.

Internationaal Bergingsbedrijf Hendriks

Internationaal Bergingsbedrijf Hendriks heeft al meerdere V8’s in het wagenpark. Het bedrijf kent dus de betrouwbaarheid en de maximale inzetbaarheid van deze voertuigen. Dat heeft in hoge mate bijgedragen aan het besluit om nu wederom voor een Scania V8 te kiezen. Daarnaast heeft de goede relatie met de lokale Scania-dealer in Venlo ook een belangrijke rol gespeeld. “Die begrijpt onze business en denkt actief mee in oplossingen voor de uitdagingen waarmee wij regelmatig worden geconfronteerd”, aldus het bergingsbedrijf.

Lees ook: Scania-zescilinder groeit naar 540 pk