Lancering nieuwe online werknemerscampagne ‘A.P.O.tje’
De sector transport en logistiek wil werknemers stimuleren om na te denken over hun eigen duurzame inzetbaarheid. Daarom lanceert Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) de online werknemerscampagne ‘A.P.O.tje’. Met deze campagne wordt ingezet op preventie en interventie.
Door preventieve maatregelen te nemen kunnen medewerkers energiek en fit blijven. Gezonde en gemotiveerde medewerkers ervaren meer werkplezier en zijn productiever. Daarnaast leidt preventieve focus op duurzame inzetbaarheid tot minder ziekteverzuim. Hierdoor hoeven werknemers zich minder zorgen te maken over eventuele werkdruk.
Inzicht in inzetbaarheid
Het A.P.O.tje, een afkorting met een knipoog voor ‘Algemeen Periodiek Onderhoud’ biedt werknemers direct inzicht in hun gezondheid en welzijn. Door middel van een korte test krijgen werknemers helderheid in de verschillende uitdagingen die zij ervaren op het gebied van vitaliteit. Na het invullen van de test ontvangen deelnemers direct praktische en toepasbare tips.
Zelf aan de slag
Naast inzicht biedt het A.P.O.tje ook de middelen om zelf aan de slag te gaan met verbeteringen. Dit is cruciaal voor de duurzame inzetbaarheid en een gezonde werk-privébalans. Ook kan STL helpen de best passende persoonlijke oplossing te vinden. Dit zou bijvoorbeeld een interventie van een personal coach kunnen zijn.
Lees ook: Werken met rolcontainers fysiek vaak te zwaar voor chauffeurs
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding
Bent u al abonnee?