CWS schaft nieuwe Ford F-Max aan: ‘Officieel nog niet leverbaar in Nederland’
CWS Nederland is specialist op het gebied van hygiëne en bedrijfskledij, voor een gezonde en veilige werkomgeving. Medewerkers zijn dagelijks op weg om zeep, handdoekrollen, toiletpapier en dergelijke te verdelen bij klanten. Voor een deel van zijn vloot doet CWS Nederland al zes jaar lang een beroep op voertuigen van Ford, waaronder bestelwagens en bakwagens. Sinds deze zomer bevat de vloot ook als eerste in Nederland de volledig elektrische E-Transit-bakwagen van Ford Pro.
Met F-Max trouw aan Ford
Bij CWS Nederland is men blij dat er een oplossing bij Ford gevonden werd. “Wij willen ons wagenpark graag zo veel mogelijk bij één merk houden”, aldus Monique Visscher, fleetcoördinator bij CWS Nederland. “Hoewel de F-Max officieel nog niet leverbaar is in Nederland, hebben we er dankzij de oplossing van Fraikin toch een in onze vloot.”
Lees ook: Duurzaamheid centraal bij nieuwe trucks, trailers en innovaties op IAA Transportation
Joël Van Vaerenbergh, commercieel directeur bij Fraikin, vult aan: “Dankzij een samenwerking met Ford-distributeur CTSL uit Genk zijn we er in geslaagd om een betaalbare, snel leverbare trekker te vinden. Het is een zeer kwalitatief voertuig, uitgerust met slaapcabine, koeling, navigatiesysteem en dubbele brandstoftank.”
Lagere investeringskosten
CWS beheert intussen al tien jaar het wagenpark via operationele leasing. Binnen de Benelux zijn 150 voertuigen in leasing via Fraikin, waarvan 95 in Nederland. “We maken voornamelijk gebruik van de operationele leasingformule omwille van de lagere investeringskosten”, motiveert Visscher. “Jaarlijks vervangen we dertig à veertig voertuigen. Het zou een enorme kostenpost zijn om telkens nieuwe voertuigen te moeten aankopen. Via operationele leasing kunnen we onze kosten beter spreiden, wat belangrijk is voor onze cashflow. Bovendien biedt leasing de mogelijkheid om andere investeringen te doen.”
Vloot elektrificeren
Op termijn wil CWS Nederland de vloot met lichte vrachtvoertuigen verder elektrificeren, zodat de CO2-uitstoot van het bedrijf verder afneemt. Als onderdeel van die verduurzamingsoperatie worden volgend jaar twaalf nieuwe E-Transit-bestelwagens in gebruik genomen. “Voor zwaardere voertuigen is er momenteel nog geen geschikt elektrisch alternatief waarvan de autonomie groot genoeg is. Die autonomie is belangrijk voor onze actieradius: we willen onze dienstverlening naar klanten toe niet in het gedrang laten komen. We blijven de nieuwste elektrische voertuigtypes echter van dichtbij opvolgen”, besluit Visscher.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding
Bent u al abonnee?