MAN activeert 1.000ste RIO Box in ‘connected’ truck

‹ Terug naar overzicht

MAN heeft in Nederland de 1.000ste RIO Box geactiveerd. Daarmee is nu 50 procent van de nieuw afgeleverde MAN’s sinds januari 2018 ‘connected’.

Het RIO-platform vormt de basis van de MAN Marketplace waar klanten toegang hebben tot diverse MAN Digital Services, hetzij (veelal) gratis, hetzij op abonnementsbasis. De MAN Digital Services hebben als doel de efficiency van MAN-trucks te verhogen en logistieke uitdagingen te vereenvoudigen. Goede voorbeelden zijn diensten voor de analyse van het gebruik en verbruik van de trucks met als doel het onderhoudsmanagement, de voertuigprestatie en de chauffeursperformance te optimaliseren.

MAN Driver-app

Ook zijn er via de MAN Marketplace diverse apps te vinden. Zo is er de MAN Driver-app, waarmee de chauffeur via zijn eigen smartphone realtime schademeldingen direct in het ServiceCare-systeem van de dealer kan melden. MAN ServiceCare is een proactief onderhoudsmanagementsysteem dat een optimale planning, hoge uptime en goed onderhouden trucks garandeert.

MAN Rio BoxMAN ServiceCare is overigens exclusief voor MAN-trucks gratis te activeren. Klanten die naast MAN nog andere merken in het wagenpark hebben, kunnen ook voor deze trucks terecht op de RIO Marketplace, waar voor deze merken eveneens diverse digitale diensten worden aangeboden.

Standaard voorzien van RIO Box

Elke nieuw afgeleverde MAN-truck is standaard voorzien van de RIO Box. Ook de MAN-touringcars worden in de loop van 2019 standaard hiermee uitgerust. Voor de MAN TGE-bestelwagen zijn eveneens diverse MAN Digital Services beschikbaar.