In eerste fase wordt de Goupil ingezet in het centrum van Rotterdam en Utrecht. Naast de Goupils heeft DHL meer dan driehonderd andere elektrische voertuigen in gebruik, waaronder de zelfgeproduceerde bestelauto Streetscooter en tientallen cargofietsen zoals de Cubicycle en de Parcycle. Zowel Rotterdam als Utrecht heeft een duidelijke ambitie als het gaat om emissieloos vervoer en daar haakt DHL graag op aan.

‘Goupil-cabine heeft goed zicht’

DHL zet in deze steden de Goupil type 4 in. De lengte daarvan is 217 cm, de breedte 126 cm en de hoogte 113 cm. De laadbak opent aan drie kanten en de zijdeuren schuiven open. Pakjes zijn makkelijk af te pakken op heuphoogte en met 3 kuub passen er al snel ruim honderd in. Het bereik is voldoende voor een hele bezorgdag en de maximumsnelheid is 50 km/u. Perfect voor het afleveren van pakjes in de binnenstad. DHL-bezorgers noemen de glazen cabine met goed zicht als meest opvallende kenmerk. De Goupil heeft twee zitplaatsen, stoelverwarming, en schakelt automatisch.

Meer informatie over de Goupil? Klik HIER.