Met een gemiddelde jaarlijkse groei van 51,6 procent zit onlineshoppen in het Verenigd Koninkrijk behoorlijk in de lift. Het Britse e-commerce landschap bezit daarmee veel groeipotentie voor onlineretailers. Onderzoek van Sendcloud toonde onlangs aan dat 53 procent van de Europese shoppers regelmatig over de grens bestelt, terwijl veel consumenten gefrustreerd zijn over de tijd en kosten van internationale levering. Door een centraal Europees verzendnetwerk met lokale vervoerders en pakketpunten op te zetten, maakt Sendcloud internationaal verzenden eenvoudiger.

Sendcloud wil brexit pas afsnijden

Sendcloud is naast het Verenigd Koninkrijk al actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Spanje en Italië. De internationale focus draagt bij aan het doorbreken van een zeer gefragmenteerde bezorgmarkt en moet resulteren in efficiënte pakketverzending wereldwijd. Daar komt bij dat door de lancering van het platform in het Verenigd Koninkrijk nu ook belangrijke vervoerders als Royal Mail, DPD en Hermes aan het netwerk worden toegevoegd. Hiermee hoopt het bedrijf de mogelijk gevolgen van brexit het hoofd te kunnen bieden.

Cross-borderverzending

“We zijn blij dat we nu het Verenigd Koninkrijk aan ons Europese verzendnetwerk kunnen toevoegen”, zegt Rob van den Heuvel, ceo en co-founder van Sendcloud. "Het Verenigd Koninkrijk is een belangrijke speler in het e-commercelandschap en biedt veel groeipotentie voor onlineretailers. Zeker met het oog op de brexit is het van belang dat onlineretailers hun cross-borderverzendstrategie zo efficiënt mogelijk inrichten. Door het integreren van Britse bezorgdiensten en implementeren van eenvoudige douaneformulieren zijn we daar helemaal klaar voor.”

eenvoudige applicatie tot een alles-in-eenplatform dat het volledige verzendproces automatiseert. De Eindhovense scale-up heeft inmiddels meer dan 15.000 klanten in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland en Oostenrijk.

Kijk hieronder waarom Sendcloud de Britse markt opgaat: