Red je Pakketje lanceert platform voor internationale pakketten

‹ Terug naar overzicht

Red je Pakketje biedt webshops in Nederland de mogelijkheid internationaal pakketten te versturen via het nieuwe logistieke platform VanavondBezorgd.

Het maakt niet uit hoeveel pakketten een webshop verstuurt. Dankzij het drop-offnetwerk van het moederbedrijf is het volgens datzelfde bedrijf altijd aantrekkelijk om internationaal te versturen, zelfs vanaf één pakket per jaar.

Red je Pakketje haalt de pakketten op

Het internationaal verzenden van pakketten gaat dus via het logistieke platform VanavondBezorgd. Elke webshop kan hiervan gebruikmaken, ongeacht de omvang. Internationaal versturen werkt voor webshops op dezelfde manier als Next Day en Same Day pakketten versturen in Nederland. Zo krijgen webshops dankzij één portaal voor alle soorten zendingen het hoogst mogelijke gemak.

De webshops melden bestellingen op dezelfde manier aan en leveren hun pakketten af bij hetzelfde drop-offpoint in hun buurt. Red je Pakketje haalt daarna de pakketten op en brengt ze naar hun bestemming.

VanavondBezorgd

In Nederland-handelsland zijn ruim 80.000 webshops. Dankzij Facebook, Instagram en Amazon hebben zij online een groot potentieel bereik. De volgende stap is de bereikte mensen omzetten in klanten, aldus Red je Pakketje-ceo Sam Rohn. “De wereld is door internet verbonden. Elke Belg, Spanjaard of Rus kan meekijken naar een kattenfilmpje uit Arnhem. Maar als die katteneigenaar zijn eigen kattenspeeltjes naar zulke landen wil verzenden, blijkt dat een hoop gedoe. VanavondBezorgd neemt die drempel weg en zorgt voor gemak.”

De beste service

Sinds zijn oprichting in 2015 is het doel van Red je Pakketje om de pakketbezorging in Nederland te verbeteren. Vijf jaar later is de pakketbezorger naar eigen zeggen marktleider in Same Day Delivery en werkt de pakketbezorger voor meer dan tweehonderd webshops. De markt van internationale verzendingen is de volgende stap voor het bedrijf. Rohn: “Het zal in het begin vooral een kwestie zijn van voorlichting, testen en proberen, maar op de langere termijn zou VanavondBezorgd weleens onze grootste knaller kunnen worden. Webshops kunnen zo veel meer mensen bereiken, en daarvan profiteert ook de consument.”