"/>

Honderd Kögel-opleggers voor Van Steenbergen

‹ Terug naar overzicht

Van Steenbergen Transport uit Arendonk in België frist zijn bestaande wagenpark op met honderd nieuwe opleggers van Kögel. 

Van links naar rechts: Ronald Kroesen (algemeen directeur bij Kögel BeNeLux), Patricia Maes (echtgenote van Marc Van Steenbergen), Marc Van Steenbergen (gedelegeerd bestuurder Van Steenbergen Transport) en Josef Warmeling (gedelegeerd bestuurder Kögel Trailer).

De fabrikant mocht honderd Cargo Coils van de Novum-generatie leveren. Van Steenbergen gebruikt de nieuwe opleggers niet alleen voor het vervoer van coils en bandstaal, maar ook voor textiel- en levensmiddelentransporten. De flexibel inzetbare Kögel Cargo Coil-opleggers hebben het geoptimaliseerde kantbalkprofiel en de verbeterde opbouw die de opleggers van de Novum-generatie kenmerken. Met een eigen gewicht vanaf circa 6.650 kilo in de basisuitrusting hebben de Cargo Coils voldoende reserves qua nuttig laadvermogen. Bovendien scoren de opleggers ook met een zeer hoge individuele specificeerbaarheid voor de expeditie branche. 

Kögel Novum

De Kögel Cargo Coil-opleggers van de Novum-generatie beschikken over een stabiel, torsiebestendig gelast chassis met doorgestoken dwarsdragers, dat is ontworpen voor een maximale last van 30 ton over 1,5 meter in het lastzwaartepunt. In plaats van de standaard 7.200 mm lange coilgoot heeft Van Steenbergen Transport gekozen voor de optioneel verkrijgbare 9.000 mm lange coilgoot. In de coilgoot kunnen coils en bandstaal met een diameter van 900 tot 2.100 mm worden getransporteerd. 

Ladingzekering

Voor ladingzekering bevinden zich optioneel acht paar rongpotten voor het fixeren van vierkante rongen 80 x 80 mm in de coilgoot, in plaats van de standaard twee paar. Door het nieuwe kantbalkprofiel wordt de bereikbaarheid van de Vario-Fix-sjorpunten sterk verhoogd. Daarmee is het vastsjorren van de lading in de Vario-Fix-kantbalk bij gesloten zeilen mogelijk evenals bij de optioneel beschikbare zijborden. De standaard geleverde dertien paar sjorogen zijn voor gemakkelijkere hantering voorzien van grepen aan de zijkant. Vijf paar daarvan hebben telkens 2.500 kilo trekkracht per oog en acht paar hebben 4.000 kilo trekkracht per oog in het bereik van het lastzwaartepunt. 

Coilgootafdekkingen

Twintig coilgootafdekkingen moeten zorgen voor een snelle en veilige plaatsing en verwijdering van de gootafdekking. Het draagvermogen van de vloer van de coilgootafdekkingen is ontworpen voor hoge heftruckasbelastingen van maximaal 5.460 kilo. De resterende vloer is geschikt voor 7.200 kilo heftruckbelasting. De Cargo Coil-opleggers hebben een ladingzekeringscertificaat DIN EN 12642 Code XL.

Keuze voor optionele accessoires

Van Steenbergen Transport heeft voor nog meer optioneel verkrijgbare accessoires gekozen. Om de binnenkant van het kopschot tegen beschadigingen tijdens het dagelijkse gebruik te beschermen, is een 2 mm dikke en 1.250 mm hoge verzinkte staalplaat gemonteerd. Als extra aanrijbescherming is de achterkant van de voertuigen uitgerust met verstevigde stalen rambuffers. Ter completering van de rambeveiliging zijn een 8 mm dik dwarslopend stalen hoekstuk over de gehele breedte en een afsluitnokkenbeveiliging in het midden van de frameafsluitplaat aangebracht. Tot de speciale uitrusting behoren ook een stalen verlichtingsdrager, een bandenspanningsbewakingssysteem en een schuif- en dakzeil in antivandalisme-uitvoering.

KTL-coating

Bij de Kögel Cargo Coil-opleggers is het volledige chassis van het voertuig op lange termijn beschermd tegen corrosie dankzij de Nano-Ceramic-technologie plus KTL-coating met daarbovenop uv-lakwerk.

Over Van Steenbergen Transport

Het in FTL- en LTL-transporten gespecialiseerde Van Steenbergen Transport maakt just in time-transporten met eigen trailers in heel Europa mogelijk voor zijn klanten. Ook biedt het bedrijf logistieke diensten aan, zoals tussen- of langetermijnopslag met een capaciteit van 12.000 m2.