vrouw met pakket en mobiele telefoon glsDe ShopReturnService was al grensoverschrijdend beschikbaar voor België, Denemarken, Duitsland, Hongarije, Ierland, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk en Polen. Voortaan kunnen klanten deze service ook gebruiken voor Slowakije, Spanje, Tsjechië en het Verenigd Koninkrijk. Tussen nu en het einde van het lopende kalenderjaar worden hieraan nog drie landen toegevoegd, waarmee de dekking in nagenoeg heel Europa is bereikt. De speciaal voor deze service geïntroduceerde onlineportal kunnen verzenders zelf configureren en voorzien van hun eigen merk. De portal kan bovendien via een interface gemakkelijk en snel aan de eigen website worden gekoppeld.

Retourportal GLS 

“Onze retouroplossingen zijn ideaal voor de internationale e-commerce. Verzenders die zich met hun onlineaanbod richten op verschillende bestemmingen kunnen hun ontvangers dankzij de retourportal en ons netwerk van PakketShops een efficiënte, grensoverschrijdende retourservice aanbieden”, aldus Saadi Al-Soudani, Group International MD bij GLS. “Internationale retourzendingen zijn vooralsnog niet standaard online, terwijl een gemakkelijke en eenvoudige afhandeling van retourzendingen de aankoopbeslissing van onlineshoppers toch aanzienlijk kan beïnvloeden. Hier biedt onze internationale ShopReturnService precies op tijd voor de feestdagen een praktische oplossing voor zowel webshops als particuliere ontvangers.”

Gemakkelijk terugsturen

Particuliere ontvangers kunnen hun verzendetiket indien nodig zelf afdrukken, vervolgens de retourzending gratis afgeven in een GLS PakketShop naar keuze en zo ook artikelen die ze in het buitenland hebben besteld eenvoudig en gemakkelijk terugsturen. "Dat maakt de retourservice snel en gebruiksvriendelijk."