Duurzaamheid heeft volop aandacht van pakketvervoerders

‹ Terug naar overzicht

Een van de neveneffecten van e-commerce zijn de vele bezoeken van pakketvervoerders in de woonwijken. Wat doen de pakketvervoerders om dat zo slim mogelijk aan te pakken? Twee vervoerders – DHL en Pack – geven een blik in hun regiekamer.

Als een van de grootste koeriersdiensten van Nederland is DHL in veel steden beeldbepalend aanwezig in de logistiek van de e-commerce. Het bedrijf voor nationale en internationale pakketten ontwikkelde zijn eigen elektrische voertuigen en andere oplossingen om zendingen zo duurzaam mogelijk af te leveren. Die oplossingen vormen een belangrijke basis van het aanbod dat DHL zijn klanten biedt, zo geeft Ewout Blaauw, directeur Corporate Communications & Public Affairs, aan. “Onze klanten, de webshops, weten vaak niet precies wat mogelijk is. Het is dan aan ons om hen een aanbod te doen dat zo goed mogelijk is afgestemd op de kenmerken van hun bedrijf en hun klanten. Daarbij houden wij rekening met milieu, bereikbaarheid, duurzaamheid, maar ook met de wens van bijvoorbeeld ‘same day delivery’ of aflevering de volgende dag.’[Lees het hele artikel in T&L 6-2018]