Red je Pakketje heet voortaan Instabox

Het Zweedse Instabox, een techbedrijf in de logistiek, kocht eerder dit jaar Red je Pakketje. Sinds begin dit jaar plaatst de organisatie geautomatiseerde pakketkluizen op diverse locaties. De naamswijziging markeert de volledige samensmelting van de bedrijven, waarbij beide diensten verder gaan onder de vlag van Instabox. “Beide bedrijven hebben veel gemeen”, vindt Rohn. “We zetten de consument op één en nemen op basis daarvan onze beslissingen. Verder gaan Red je Pakketje en Instabox op dezelfde verantwoorde manier om met onze mensen en het milieu. Nu ook de technische hobbels zijn weggenomen, zijn we klaar voor de volledige integratie binnen Instabox.”

Instabox wil pakketmarkt vernieuwen

Instabox brengt een nieuwe dienst naar de Nederlandse pakketmarkt. Hierbij combineert het bedrijf de expertise van Red je Pakketje op het gebied van thuisbezorging met zijn kennis van leveringen in pakketkluizen, die het bedrijf heeft opgedaan in de Scandinavische landen. 

Leveringen in pakketkluizen is een trend in heel Europa, maar Nederland heeft op dit gebied nog een inhaalslag te maken, aldus Rohn. Instabox plaatst daarom de komende twee jaar minimaal 4.000 pakketkluizen in Nederland. Op deze manier wil de pakketbezorger zijn service snel uitbreiden – of de gebruiker nu kiest voor thuisbezorging of bezorging in een pakketkluis.

“In de nabije toekomst zal het voor elke moderne webshop cruciaal zijn om de consument te laten kiezen hoe een bestelling wordt bezorgd”, stelt Rohn. “Wij geloven dat zowel thuisbezorging als pakketkluizen een grote rol zullen opeisen. De consument raakt bovendien gewend aan goede service en flexibiliteit. Daarom kun je bij ons je bezorgoptie nog veranderen terwijl je pakket al onderweg is. We zijn dus blij dat we de beste diensten in één merk kunnen samenbrengen.”

Fossielvrije bezorging

Instabox bezorgt in de Benelux zo veel mogelijk pakketten elektrisch. Alle pakketten worden fossielvrij bezorgd: ofwel met elektrische bussen ofwel met busjes die rijden op het fossielvrije hvo100. De uitstoot die daar nog bij vrijkomt, compenseert de pakketbezorger voor 110 procent. Het Zweedse bedrijf wil eind 2022 alle pakketten elektrisch bezorgen.

Lees het interview terug met Sam Rohn: ‘Als je sterk groeit, moet je jezelf telkens opnieuw uitvinden’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie