'Zie jij mij zitten' is slogan nieuwe verkeersveiligheidscampagne

‹ Terug naar overzicht

VIDEO – Met de slogan ‘Zie jij mij zitten’ is RAI Vereniging een verkeersveiligheidscampagne gestart om verkeersdeelnemers bewust te maken van hoe ze zich in de 1,5-metersamenleving het beste kunt gedragen.

Na de uitbraak van het coronavirus komt de samenleving langzaam weer op gang. Het wordt drukker in het verkeer en daarbij kiezen steeds meer mensen voor het comfort en gemak van individueel vervoer zoals de fiets, scooters, auto of motor. Een verkeersdeelnemer komt daardoor steeds vaker in situaties terecht waar de 1,5 meter afstand niet altijd even makkelijk te handhaven is. Elkaar passeren op een smal fietspad, met z’n allen wachten bij het stoplicht, een vrachtwagen die door de drukke smalle straten van de binnenstad manoeuvreert, het zijn dagelijkse situaties die vragen om extra aandacht en alertheid.

Bewustwording: ‘Zie jij mij zitten’ 

rai vereniging zie jij mij zittenHoe kan een verkeersdeelnemer het beste reageren? Met de bewustwordingscampagne ‘Zie jij mij zitten’ wil RAI Vereniging aandacht vragen voor het groeiende belang om extra rekening met elkaar te houden in het verkeer en gedragstips geven hoe verkeersdeelnemers zich veilig kunnen gedragen in het verkeer. De campagne richt zich voornamelijk op de verkeersdeelnemers in de stad waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen vijf verschillende soorten verkeersdeelnemers: fietsers, scooterrijders, motorrijders, automobilisten en bestuurders van zware voertuigen. Hierbij wordt per doelgroep naast specifieke gedragstips, aanvullende informatie gegeven over onderwerpen die juist in deze coronatijd extra aandacht verdienen.

Inzet communicatiemiddelen

De campagne wordt voornamelijk online verspreid. Hiervoor wordt ingezet op een campagnevideo en fotografie die door middel van socialmedia-advertenties en pre-rolladvertenties op YouTube worden verspreid. De advertenties leiden naar de landingspagina van de campagne, waar een verdiepingsslag plaatsvindt. Hier lezen verkeersdeelnemers hoe ze zich het beste kunnen gedragen in het verkeer en vinden ze nuttige tips gericht op hun specifieke situatie. Daarnaast worden met een abricampagne de doelgroepen bereikt op het moment, wanneer dit het meest relevant is; bij deelname aan het verkeer.

Bekijk hier de campagnevideo ‘Zie jij mij zitten’: