"/>

TruckFly past zich met nieuwe diensten aan aan coronacrisis 

‹ Terug naar overzicht

Michelin heeft de TruckFly-app aangepast. Hierdoor moet het voor vrachtwagenchauffeurs gemakkelijker worden om ten tijde van de coronacrisis het juiste adres te vinden voor bijvoorbeeld brandstof, eten en rust. 

Vanwege de nieuwe Covid-19-golf is het, ongeacht het land, niet makkelijk voor vrachtwagenchauffeurs om hun ritten over de Europese wegen te maken. Hoe vinden ze het juiste  adres voor brandstof, eten of rust? Hoe krijgen ze toegang tot juiste en actuele informatie? Hoe kunnen ze gebruik maken van de tips van anderen die in dezelfde situatie zitten? Hoe kunnen ze hun  goede ideeën delen? Om al deze vragen te kunnen beantwoorden en het leven van de chauffeurs te vergemakkelijken, heeft Michelin de TruckFly-app aangepast. Met deze praktische en doelgerichte app wil Michelin ook de kleine bedrijven en ondernemers helpen bij het vinden van oplossingen waarmee ze hun werk kunnen voortzetten.

Truckfly tijdens coronapandemie

Sinds het begin van de pandemie hebben ruim 4.500 restaurants, waarvan meer dan 1.000 in oktober, hun online-informatie bijgewerkt, aldus Michelin. Elke maand voegen chauffeurs ongeveer zeventig nieuwe restaurants in Europa toe aan de app. Op een interactieve kaart (met grijze pictogrammen bij  tijdelijke sluiting) kunnen ze makkelijk zien welke restaurants tijdelijk zijn gesloten en waar ze wel terecht  kunnen om te eten en te rusten.

Ondersteuning chauffeurs

Naast de informatie die via dit netwerk wordt geboden, zorgt het TruckFly-team dagelijks voor het actueel houden van alle gegevens, zodat vrachtwagenchauffeurs zoveel mogelijk ondersteuning krijgen.