Speelgoededoelendoos Mondial Movers moet armoede tegengaan

‹ Terug naar overzicht

Met de lancering van de Speelgoededoelendoos is de Mondial Movers Foundation officieel van start gegaan. Het doel van de stichting is om armoede en eenzaamheid in Nederland te bestrijden. Dit doet zij onder meer door speelgoed in te zamelen voor kinderen die opgroeien in armoede.

De stichting is opgericht door Mondial Movers, een verhuisorganisatie met vestigingen in heel Nederland. Tijdens de werkzaamheden komen verhuizers bij uiteenlopende klanten over de vloer (van particulieren tot zorginstellingen en maatschappelijke organisaties). Zij zien problemen in de samenleving die ontstaan door eenzaamheid en armoede. Om hier op structurele wijze iets aan te doen heeft Mondial Movers een eigen foundation opgericht. 

Speelgoededoelendoos: hoe werkt het?

De twintig Mondial Verhuisbedrijven geven de Speelgoededoelendoos mee aan gezinnen die gaan verhuizen. Een verhuizing is vaak het moment waarop volwassenen, maar ook kinderen goed kijken wat ze wel en niet meenemen naar de nieuwe woning. Om te voorkomen dat er speelgoed wordt weggegooid dat in goede staat verkeert, kunnen kinderen dit speelgoed in deze speciale verhuisdoos doen. Mondial Movers haalt de dozen weer op en zorgt er samen met de stichting Present voor dat ze terechtkomen bij gezinnen die het niet zo breed hebben. 

Verlichting bieden

Deze verhuisdoos is ontworpen door Roberto Baldussi van reclamebureau Time, een van de sponsoren van de stichting. Monique Baldussi, mede-eigenaar van Time, zit daarnaast op persoonlijke titel in het bestuur. “Armoede is lang niet altijd zichtbaar en het is ook zeker niet iets dat alleen speelt in achterstandswijken. Het komt veel vaker voor dan mensen denken. Wij willen met onze stichting verlichting bieden door kwalitatief goed speelgoed te doneren aan gezinnen, zodat ouders wat extra’s kunnen geven aan hun kinderen voor verjaardagen en feestdagen.”

De Speelgoededoelendoos is een van de activiteiten van de Foundation. Kijk hier voor meer informatie.