Als gesloten bestelauto is de e-Boxer leverbaar met een keuze uit drie wielbases (3,00 m, 3,45 m en 4,04 m), vier lengtevarianten (L1, L2, L3 en L4) en drie hoogtevarianten (H1, H2 en H3). In totaal levert dit vijf carrosserievarianten op, met een laadvolume van 8 tot 17 m3 en een laadvermogen tot 1.890 kg. Doordat de batterijen onder de vloer zijn geplaatst, hebben die geen invloed op het laadvolume. Bovendien leveren zij door hun lage zwaartepunt een positieve bijdrage aan de stabiliteit van de e-Boxer. Behalve als gesloten bestelwagen wordt de bedrijfsauto ook als chassis-cabine geleverd, met naar keuze een enkele of een dubbele cabine.

Aandrijving e-Boxer

De Peugeot e-Boxer wordt aangedreven door een elektromotor met een vermogen van 96 kW (120 pk) en een koppel van 260 Nm. De aandrijflijn is voorzien van een energieterugwinningssysteem. Dat wordt geactiveerd tijdens het remmen en ook als de bestuurder het ‘stroompedaal’ loslaat. De topsnelheid is begrensd op 110 km/uur (en 90 km/uur voor de 4-tonsuitvoeringen).

Actieradius

De e-Boxer is leverbaar met twee niveaus van actieradius. De lithium-ion-batterijen hebben daarvoor een capaciteit van 37 kWh of 70 kWh. De L1- en L2-uitvoeringen zijn leverbaar met een batterijcapaciteit van 37 kWh en zorgen voor een actieradius van maximaal 200 km (voorlopige waarde) volgens de WLTP-testcyclus (Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedures). De L3- en L4-uitvoeringen (evenals de L2 Chassis Cabine) van de e-Boxer zijn voorzien van een 70 kWh batterij en die levert een actieradius van maximaal 340 km.

Meer informatie over bedrijfswagens lees je op de site van Transport & Logistiek.