MAN eTGE nu ook verkrijgbaar als chassis-cabine

‹ Terug naar overzicht

MAN Truck & Bus Nederland heeft bedrijfswagennieuws voor 2021. Het introduceert namelijk een nieuwe versie van de 100 procent elektrische bestelauto MAN eTGE: de chassis-cabineversie. Deze bedrijfswagen wordt compleet geleverd, dus inclusief bijpassende laadbak. Begin 2021 worden de eerste klanten beleverd.

Voor de ontwikkeling van de MAN eTGE chassis-cabine sloot de fabrikant een overeenkomst met de Duitse carrosseriebouwer Spier. Die ontwikkelde een speciaal subframe voor de opbouw, waardoor het chassis van de eTGE mooi gelijkmatig wordt belast en dat komt de wegligging ten goede. Daarnaast werd gekozen voor de beste, isolerende materialen en voor hang- en sluitwerk van de hoogste kwaliteit. Natuurlijk werden de arbo-eisen goed in acht genomen, met als gevolg dat de laadruimte, met een volume van 13,5 kuub en een inwendige hoogte van 2 meter, zich veilig laat bedienen. De achterdeuren zijn eenvoudig vast te zetten en de chauffeur kan een trap uitklappen die een veilige toegang tot de laadruimte onder alle omstandigheden garandeert. “Onze boodschap van Duitse degelijkheid, nu in combinatie met bewezen duurzaamheid, wordt één op één in deze opbouw weergegeven”, aldus Jacobjan Vermeiden, Dealer Accountmanager voor de MAN eTGE.

Actieradius MAN eTGE

De actieradius van dit voertuig bedraagt circa 120 kilometer, wat voor inzet in stedelijke gebieden meestal voldoende is. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan met behulp van een snellader de eTGE in 40 minuten weer voor 80 procent opgeladen worden.

Zero-emissiezones

Een van deze klanten is de TSN groep, specialist in logistieke dienstverlening op het gebied van fulfilment en distributie van grote consumentengoederen. Zij tekende onlangs een order voor 46 MAN’s eTGE. 

Orders als deze verrassen de MAN-importeur niet. “Bedrijven zijn op zoek naar een duurzame oplossingen en vooral in het stadsverkeer is de MAN eTGE, die in verschillende varianten verkrijgbaar is een goede keuze”, stelt accountmanager Jacobjan Vermeiden. “Vanwege nieuwe regelgeving en de komst van zero-emissiezones verwachten we dat het echte succes nog moet komen.”

Retail

Vermeiden verwacht dat de komst van deze chassis-cabinevariant zal bijdragen aan dat succes. “We kunnen met deze variant een andere klantengroep bereiken dan waar we ons tot nu toe op gericht hadden. We willen deze volelektrische chassis-cabine onder andere introduceren in de retailwereld. De eerste reacties uit die nieuwe klantenkring zijn veelbelovend.”