"Voor iedereen die, net als wij, naar de beurs had uitgekeken, hebben we in dit zeer ongebruikelijke jaar een alternatief bedacht”, vertelt Heinz-Jürgen Löw, lid van het management van VW Bedrijfswagens. "We hebben onze beursstand gedigitaliseerd.”

360º bedrijfswagens

Daarin lijkt de fabrikant goed geslaagd te zijn. De bezoeker navigeert naar het deel van de stand waar de voertuigen staan waarin hij is geïnteresseerd. Daar kan de bezoeker 360º rondkijken en zien welke Volkswagen-voertuigen  – waaronder de nieuwe Caddy – worden belicht. Klik op een ervan en er start een videopresentatie over de betreffende auto.

Alternatieve IAA

Wordt dit de ideale beursopzet? Geen gedring rond auto’s, de verkoper heeft doorlopend tijd voor de geïnteresseerde klant. Uiteraard zonder de kenmerkende beurssfeer waarvoor heel veel bezoekers toch graag naar de grote beurzen komen. Maar zo lang dat niet prettig kan vanwege het coronavirus, is de 'IAA' van Volkswagen een leuk alternatief.

Ga hier naar de digitale IAA-presentatie van de bedrijfswagens van Volkswagen.