Peter Appel licht toe: "Wij anticiperen op het logistieke landschap en de eisen van morgen. Deze samenvoeging stelt ons in staat om gezamenlijk nog meer te investeren in kwaliteit, digitalisering, specialisatie en verduurzaming. Zo sorteren we proactief voor op een succesvolle en bestendige toekomst en groeien we mee met de behoeften van onze klanten."

Simon Loos: meer dan logisch

Wat vooral opvalt bij de fusie zijn de overeenkomsten tussen Simon Loos en Peter Appel. Beide organisaties zijn niet alleen ongeveer even groot, ook hun specialisaties in foodretail en foodservice zijn gelijk. Zelfs het klantenbestand komt voor een groot deel overeen. Simon Loos: "Onze bedrijven sluiten naadloos op elkaar aan. Deze stap is dan ook meer dan logisch met het vizier op morgen. En het biedt tevens allerlei nieuwe mogelijkheden voor onze klanten, partners en medewerkers.”

Loos en Appel zijn neven

Bovendien zijn beide ceo’s neven uit de bekende transport familie Loos, wat leidde tot de keuze voor de naam van de nieuwe fusie organisatie. Appel: "Juist vanwege onze Loos-familieband en het feit dat Simon Loos al meer dan tachtig jaar een vertrouwde naam is in logistiek Nederland, hebben we besloten om gezamenlijk verder te gaan als Simon Loos en geen nieuwe naam te lanceren."

Familiebedrijf

Met het nieuwe bedrijf ontstaat een organisatie met meer dan 3.000 medewerkers en 1.400 voertuigen, verdeeld over meer dan zestig standplaatsen in heel Nederland. Beide directeuren blijven leidinggeven aan het gefuseerde familiebedrijf met als doel om optimaal gebruik te maken van de kennis, kwaliteit en cultuur van beide bedrijven.

Kijk hier naar de uitleg van Simon Loos en Peter Appel over de fusie van hun bedrijven.