Omega Logistics (onderdeel van Jan de Rijk) is een logistieke dienstverlener, gespecialiseerd in patiëntleveringen, apotheekleveringen en het leveren van medische producten aan zorginstellingen. En daarmee zijn levens gemoeid. Zorgvuldigheid en punctualiteit zijn daarom hun belangrijkste speerpunten.

Innovatief en vooruitstrevend

Omdat de huidige oplossing niet meer voldeed, ging Omega Logistics in 2018 op zoek naar een innovatief en vooruitstrevend TMS dat afgestemd was op hun specifieke behoeftes. “Heel veel pakketten waren heel standaard en off-the-shelf, maar onze vraag was anders”, legt De Koning uit. "Onze klanten willen – terecht – steeds meer weten en snel kunnen inzien. Daarnaast willen ze veel kunnen vanuit één systeem en daarom het liefst ook meerdere systemen aan elkaar gekoppeld zien worden via API’s.”

NextUp TMS biedt eigen portaal

Begin 2019 werd NextUp gelanceerd binnen Omega Logistics. Dit TMS dat voldoet aan de hulpvraag van Omega en zijn klanten. De Koning: “Een belangrijke feature is het eigen portaal dat we hebben. Hier kan niet alleen onze klant, maar ook de klant van de klant inloggen. Daardoor is alles transparanter en kunnen we alle schakels inzicht bieden in het proces. Dat scheelt heel veel tijd én is minder foutgevoelig.”  

Handige functionaliteit

Het algehele proces van Omega is geoptimaliseerd, aldus de businesssupportmanager. “Allereerst maken we de orders aan, verwerken we deze in PTV, waarna NextUp er automatisch ritten van maakt. Dan kunnen we de zendingen op de transportbaan leggen, scannen en – via NextUp – automatisch een label printen met een sorteernummer. Hierdoor kunnen we het direct uitsorteren op de juiste route. Dat is een heel handige functionaliteit.”

Doorontwikkelen en finetunen

bedrijfswagen omegaSinds de oprichting in 2011 van Omega Logistics heeft het bedrijf een grote kwaliteitsslag gemaakt en zijn ze flink gegroeid. Daarnaast versterkt de samenwerking met NextUp de dienstverlening van Omega Logistics. “We kijken altijd wat de klant nodig heeft”, vertelt De Koning. "Daarna schrijven we het uit in een businesscase en finetunen we het met NextUp. Vervolgens koppelen we het terug naar de klant en gaan we het doorontwikkelen. En dat gaat snel, heel snel. Binnen driekwart jaar hebben we een volledig TMS neergezet, waar we nu alleen nog aan moeten finetunen.”

Meer weten?

NextUp TMS is een nieuwe generatie transportmanagementsoftware. Meer weten? Bezoek dan de NextUp-website of neem contact op met Stefan Broeders, directeur en mede-eigenaar van NextUp Software: 06 43702871.