Ewals Cargo Care heeft zendingen doorlopend in beeld

‹ Terug naar overzicht

Logistiek dienstverlener Ewals Cargo Care werkt met het Shippeo-platform. Daarmee kunnen transportbedrijven en verladers zendingen doorlopend volgen. Ook wanneer een bedrijf kiest voor een multimodale verzending. Het lijkt deze Europese speler op het lijf te zijn geschreven.

Tekst: René Welmers

Op het platform van automatiseerder Shippeo heeft niet alleen de vervoerder toegang tot bijvoorbeeld de track-and-tracegegevens, maar ook andere betrokkenen. En dat is precies waar de klant (verlader) steeds vaker om vraagt. 

Verzendmogelijkheden bij Ewals

Ewals is nationaal en internationaal actief en maakt voor zijn transport gebruik van diverse verzendmogelijkheden. Multimodale verzending is daarbij een van de standaardopties, net als de samenwerking met andere partijen – partners en subcontractors. 

Verder met Shippeo

nicholas demeyer manager products & solutions architect ewals

Nicholas Demeyer: “Wij konden onze kennis inbrengen in de verdere productontwikkeling.”

Voor het beheer van zijn supplychain maakt Ewals Cargo Care al gebruik van een inhouse softwareoplossing waar het bedrijf voor zijn eigen equipment zelf volledig mee uit de voeten kan. Op het gebied van toegankelijkheid voor derden liep dat systeem echter tegen zijn grenzen aan. “Wij zijn op zoek gegaan naar een systeem waarmee onze partners, subcontractors de nodige data kunnen delen en klanten eenvoudig hun zending kunnen volgen; een systeem dat goed kan worden geïntegreerd met systemen waarmee diverse bedrijven al werken”, aldus Nicholas Demeyer, manager Products & Solution Architect bij Ewals Cargo Care. “In onze verkenning kwamen wij uit bij onder meer Shippeo en uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen met deze aanbieder verder te gaan. Het sprak ons onder meer erg aan dat wij als klant onze kennis konden inbrengen in de verdere productontwikkeling. Daarmee zal het platform optimaal op onze wensen aansluiten.” 

Implementatie

Op het moment van het gesprek is het systeem nog geen maand ‘live’ bij Ewals, maar na een periode van proefdraaien ziet het er reeds goed uit en het staat voor Demeyer vast dat de logistiek dienstverlener de juiste keuze heeft gemaakt. “Met het systeem hebben onze lokale kantoren én onze partners in Europa doorlopend goed – en later voorspellend – zicht op de stand van zaken in de logistieke keten. Onze klanten kunnen straks inloggen of via EDI de track-and-tracedata ontvangen ongeacht via welke modaliteit hun zending wordt verplaatst. Ze zien waar hun zending is, maar nog belangrijker: ze krijgen een ‘Estimated Time of Arrival’ die doorheen de tijd geüpdatet wordt. Voor de kleinere klanten, partners of voor diegenen die minder geautomatiseerd zijn, bieden wij straks de gevraagde informatie aan als webpagina waarop alles overzichtelijk wordt weergegeven. Grotere verladers voorzien wij van data die zij in hun eigen systemen integreren.” 

Data delen

Ewals Cargo Care deelt inmiddels het systeem met een selecte groep klanten. Het is de bedoeling dat op korte termijn steeds meer belanghebbenden data kunnen delen en toegang tot de data hebben.

Super EcoCombi

Eerder dit jaar liet Ewals-ce0 Bram Ewals weten planningstechnisch heil te zien in de inzet van de Super EcoCombi (SEC). Lees hier meer over zijn beweegredenen.