DHL opent 2.100ste ServicePoint

‹ Terug naar overzicht

DHL heeft zijn 2.100ste ServicePoint geopend. Servicepunten spelen een cruciale rol in het bezorgnetwerk.

DHLConsumenten gebruiken de ServicePoints op drie manieren: om hun pakketten te ontvangen omdat ze niet thuis willen wachten, om hun retouren af te leveren en om zelf pakketten te kunnen versturen. Aan-huisservices blijven belangrijk, de meeste consumenten kiezen daar nog steeds voor, maar consumenten willen zelf DHL ook kunnen bereiken.

DHL Parcel

Naast de ServicePoints in winkels zijn er ook onbemande pakketkluizen die deze functie vervullen. Bovendien is er een groeiend bestand aan zogenaamde buurtpunten, bij particulieren aan huis, waar DHL ook gebruik van maakt. DHL Parcel investeert in zijn services, om ontvangers steeds meer die controle te bieden. Martijn Kleij, VP Retailmanagement van DHL Parcel Benelux: “Het mes snijdt aan twee kanten: we komen tegemoet aan de wensen van de consument én we kunnen onze bezorgkwaliteit beter garanderen. We beperken onnodige stops en dat draagt bij aan het duurzaam bezorgen. Het is een van de maatregelen waarmee DHL toewerkt naar volledig emissievrije bezorging in 2050.”