Jaarlijks vervoert de logistiek dienstverlener zo’n 5 miljoen doe-het-zelfzendingen en levert dagelijks aan 18.000 bouwmarkten in heel Europa binnen de strikt gedefinieerde levertijden”, aldus Jens Wollmann, afdelingshoofd Dachser DIY Logistics. “Fabrikanten kunnen er zeker van zijn dat de logistieke diensten van een uniforme hoge kwaliteit zijn voor hun retailklanten in heel Europa. Op deze manier kunnen we het voor de Euro Craft-leveranciers en -partners veel gemakkelijker maken om markten in nieuwe landen te betreden.”

‘Dachser is betrouwbare partner'

Peer de Lange, general manager bij Euro Craft, vult aan: “Dachser als onze Europese logistieke partner bemachtigen is een belangrijke strategische stap, die onze partners uitstekende synergie-effecten biedt. Met dit bedrijf hebben we een betrouwbare partner aan onze zijde die zorgt voor topkwaliteit, betrouwbaarheid en een naadloos Europees netwerk. We kijken erg uit naar de samenwerking.”

Euro Craft heeft zes partners

Euro Craft, opgericht in 1995 en gevestigd in Parijs, heeft momenteel een netwerk van zes Europese partners, die elk de belangrijkste inkoopgroep zijn op de binnenlandse markt voor de bouwsector en de industriële handel. Met ruim 2.250 aangesloten detailhandels en meer dan 4.100 locaties in 25 landen bedraagt het totale volume van alle partnerbedrijven ongeveer € 8,5 miljard. 

Maatwerk voor doe-het-zelfbranche

Met de oprichting van Dachser DIY-Logistics heeft de transporteur een gespecialiseerde industrieoplossing gecreëerd die is afgestemd op de eisen van de doe-het-zelf- en tuinbranche. De logistiek dienstverlener bereikt dit door de gestandaardiseerde kerndiensten uit het groupagenetwerk – transport, warehousing, value-added services en geïntegreerde IT-oplossingen – te combineren met op maat gemaakte services. 

In de Dachser DIY-Logistics Pipeline worden goederen naar behoefte van de leverancier geleverd aan het verkooppunt en, indien nodig, weer terugvervoerd, zodat de winkels te allen tijde alle producten op voorraad hebben. Daarnaast levert Dachser ook doe-het-zelf- en tuinartikelen rechtstreeks aan de klanten (b2c), wat op zijn beurt weer helpt bij de implementatie van omnichannelverkoopconcepten. De Europese vestigingen van Dachser stellen een centraal team van branche experts ter beschikking voor advies aan fabrikanten en retailers.