door de uitbraak van het coronavirus veel bedrijven in zwaar weer zouden terechtkomen. In de serie CoroNasleep vertellen mensen uit de sector over de impact van de coronacrisis op hun werk en werkomgeving. Deel 1: Carola Kirchjunger."/>

Carola Kirchjunger: ’Na drie weken vervielen alle opdrachten’

‹ Terug naar overzicht

Nog niet zo lang geleden was Corona voor velen alleen nog de naam van een hip biertje. We konden niet vermoeden dat door de uitbraak van het coronavirus veel bedrijven in zwaar weer zouden terechtkomen. In de serie CoroNasleep vertellen mensen uit de sector over de impact van de coronacrisis op hun werk en werkomgeving. Deel 1: Carola Kirchjunger.

carola kirchjunger in magazijnNaam: Carola Kirchjunger (50)
Functie: Interim logistiek (project)manager
Bedrijf: Carologis, Nijmegen

“Ik werk sinds 2018 als zelfstandige en de naam die ik voor mijn bedrijf heb gekozen is Carologis. Ik ben mijn eigen bedrijf gestart omdat ik het leuk vind en energie krijg van nieuwe uitdagingen. Nadenken over procesverbeteringen, het opstarten van nieuwe werkzaamheden/afdelingen deed ik al voor meerdere werkgevers en bedacht tijdens een reorganisatie van mijn laatste werkgever: waarom ga ik dit niet voor mezelf doen? Ik werk nu met logistieke interim-opdrachten in management of projectmanagement in warehouses. 

Brandhaard coronavirus

In maart dit jaar was ik gestart met een interim-opdracht bij een bedrijf in Helmond dat groente en fruit snijdt, verpakt en distribueert. Helaas was Brabant de brandhaard van het coronavirus en na drie weken werd besloten dat alle interim-opdrachten werden stopgezet. Aangezien ik dus nog niet zo lang als zelfstandige werk, heb ik allereerst mijn netwerk op LinkedIn uitgebreid en ben ik aan het werk gegaan door mijzelf op een andere manier te presenteren. Zo heb ik naast een cv een presentatie gemaakt met quotes van klanten/werkgevers/medewerkers over wat zij van mij vinden. Ook heb ik een ‘visitekaartje’ gemaakt waarin mijn cv kort is samengevat.

Carola Kirchjunger: na drie maanden nieuwe opdracht

Na ruim drie maanden zonder opdracht  en dus inkomsten thuis te hebben gezeten, heb ik een nieuwe opdracht gevonden via een oude connectie. Die nieuwe opdracht doe ik bij een groothandel in vloeren en decoratie die een van zijn panden gaat sluiten. De opdracht is het centraliseren van twee magazijnen op één bestaande locatie. Deze opdracht is voor de komende zes maanden, zolang ik gezond blijf en het bedrijf gewoon kan blijven doordraaien. 

Afstand houden is soms lastig

Op de huidige werkplek proberen we zeker de 1,5 meter afstand te houden en staan er overal desinfecterende middelen. In de praktijk is het afstand bewaren op sommige momenten wel wat lastig. Op dit moment werk ik zelf niet meer thuis, omdat ik veel moet overleggen met collega’s en omdat ik net ben begonnen en met eigen ogen moet zien wat de processen, voorraden, ruimtes enzovoorts zijn.”